lørdag 24. desember 2011

24. desember: Gledelig jul


En krybbe var vuggen

En krybbe var vuggen som ventet ham her,
det lille barn Jesus, vår Frelser så kjær.
Men stjernene lyste helt inn der han lå,
det lille barn Jesus, på leie av strå.

Så enkelt og stille kom Gud til vår jord.
Så høyt er jeg elsket av Jesus, min bror.
Han kom fra Guds himmel, Gud selv var han lik,
men Jesus ble fattig, og jeg er blitt rik.

Fra krybben til korset gikk veien for deg,
slik åpnet du porten til himlen for meg.
Velsign oss, vær med oss, gi lys på vår vei,
så alle kan samles i himlen hos deg.

Da er julaften her og vi har åpnet den siste luken i adventskalenderen. Jeg sitter her på kjøkkenet og nyter freden, det er bare jeg og kattene som er oppe. Ute ser det ut som solen er i ferd med å komme frem, det er helt vindstille og det ser ut som frosten har kommet tilbake. Det ser glatt ut. Nå er det snart på tide å vekke de andre i huset, jeg trenger hjelp til å hente ved, få grøten på kok og skrelle poteter og kålrot til i kveld. Det er ikke noe festlig å måtte ha hjelp til det jeg er vant med å gjøre selv. Men sånn ble det nå denne julen. Får ta det med godt humør, da er det noen som får lære å lage julemiddag. Er jo ikke bortkastet det:) Nå ser jeg fram til en god julaften og klokken 16.00 går turen til kirken og julegusdteneste. 

Da vil jeg  ønske alle en god og fredfylt julehelg.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...