fredag 24. desember 2010

Gledelig jul


Nå tennes tusen julelys

Nå tennes tusen julelys.
De stråler rundt vår jord,
og himlens stjerner blinker ned
til liten og til stor.

Og over by og land i kveld
går julens glade bud
om han som fødes i en stall,
vår Frelser og vår Gud.

Du stjerne over Betlehem,
send dine stråler ned,
og minn oss om at julens bud
er kjærlighet og fred.

Til hvert et fattig hjerte send
et lysstreif i fra sky.
Så finner vi den rette vei,
og det blir jul på ny!

Det e julafta i dag, eg har nettopp pakket opp den siste pakken i julekalenderen. Ute snør det tett, inne e det varmt og godt. Eg sitte her for meg sjøl på kjøkkenet og kjenne på kor godt eg har det. Eg e velsigna med ein god familie, et godt hus, klær på kroppen og nok mat. Det e ikkje alle som har det så godt. Me tar det som ein selvfølge men det e ikkje det. La oss huske å takke for alt me har fått!

Julestemningen e ikkje nåke problem å få, inne står julatreet og skinne, radioen spele julamusikk og ute dale snøen ned. Det har snøa heila tiå siden eg stod opp, blir nok brøyting på Steinar i dag og. Nå skal eg ut å henge opp julaneket og flerne meisebollert så fuglane og får julemat. Her e bildene eg tok når eg stod opp i dag, sånn såg det ut utforbi her i dag morges, og det snøa lika møkje ennå.




Så vil eg ønska alle ei rektig god og fredfylt julehelg.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...