tirsdag 7. desember 2010

Et katteliv :)

Har åpna den 7. pakken i julekalenderen, ute e det kaldt, skikkelig kaldt. Det e heilt kvitt ute, ikkje av snø men av rim. Eg sitte her på kjøkkenet med oppgaveskriving og fyre godt i ovnen i stova. Prøve å pleia meg sjøl så godt eg kan med varmt vatn med honning i og nasespray, tørkerullen e innen rekkevidde, ja forkjølelsen har bitt seg fast. Når eg va liten så fekk me varm melk med honning i, eg klarte ikkje smaken av den varme melka så eg fekk varmt vatn med honning i istedetfor. Honning ska jo være godt for så mangt så nå lage eg det for å sjå om det har nåken invirkning på forkjølelsen. Kansje e det trua på at det ska hjelpa så hjelpe mest. Smaka godt iallefall:)


Når det e så kald som nå e det to som heller vil være inne enn ute i kulden, det e Sjur og Lotta. De står klar ved terassedøra når eg står opp om morgenen, ser eg de ikkje med ein gong klore Lotta på døra for å fortelle meg at "her e eg, slepp meg inn". De lika godt å sitta å sjå ut vinduet, mon tru ka de tenke då? Heldige meg som e inne i varmen, kansje:) Sjur følge med på fuglane som fyke utforbi, meisebollene som eg har hengt opp utforbi stovevinduene får møkje besøk av svultne fuglar, og dei kunne Sjur godt tenkt seg. Lotta sitte ofta på kjøkkenbordet og holde meg med selskap, der har hu også god utsikt fra kjøkkenvinduet på det som skjer utforbi, kansje e det fuglar som sitte i hekken, alltid nåke å sjå på. Mesteparten av tia ligge de å sove, da finne eg de i de merkeligste stillingar. Her e et lite utvalg av bilder eg har tatt av de nå i november og desember.








Sjur og Steinar sitte å ser på ein videosnutt med fuglar på pcen, sjå kor oppslukt Sjur e :-)

2 kommentarer:

Petrinetrollmor sa...

God bedring til deg og lykke til med oppgaveskrivinga :)

Du har da masse underhaldning med desse to herlighetane, Sjur og Lotta :)

Mange flott vinterbilder her på bloggen din :)

Tone/Skrinet Antik og Kuriosa sa...

Hei og tusen takk for koselig kommentar på bloggen min :-) For noen skjønne nøster du har også da! og de sovestillingene du har bilde av kjenner jeg igjen. De kattene kan ligge i de merkeligste stillinger i blant!
Legger meg til som følger, mye flotte bilder og koselig innlegg her hos deg :-)
Håper du er på bedringens vei, ikke noe artig å være syk nå fremover...
Klem Tone

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...