onsdag 3. november 2010

Tanker rundt oppgaveskrivingen min

Her sitte eg då å ska skriva oppgava. Har fått linkar te kommuneplanar i ein kommune, og te et kjøpesenter i samme kommune. Desse ska eg vurdera opp mot kvarandre, om koss det er tatt hensyn te utføringa av kjøpesenteret i kommuneplanen. Kjekt med masse linkar på nettet men eg lika nå best å lesa det på papir, lettare å kunne notera i margen og streka under. Så då må eg te med å skriva ut, men ka skjer då? Jo, blekkpatrona er tom så nå vil ikkje skrivaren skriva ut meir!!! Å eg kjøre ikkje eins ærend te Raglamyr for å kjøpa blekkpatron, de har selvfølgelig ikkje den typen eg ska ha på Aksdalsenteret. Det får bli i mårå når eg ska utigjønå å handla likavel. Ja ja, får bare lesa på dataen  i dag då, har skriveblokka ved siden av så eg kan notera underveis.


Ganske interessant lesning i grunnen, sjøl om det ikkje e den kommunen eg hørre te i eg lese om. Må bare laga meg ein kopp te, må jo ha nåke varmt å drikka når eg sitte å lese. E best å hiva ein vedpinne i ovnen med det samme, ikkje verdt at det slokner når det e så kaldt. Nei, nå e det tebake te lesinga igjen. Ganske mange sider i grunnen desse dokumenta. Ute ser eg sola skinner rett utenfor vinduet her mens det regne ute på fjorden, ganske fasinerande. Minker på bladene på trærne og nå, men me e jo kommet ut i november så det e jo ikkje så rart. Eika står fremdeles med møkje blader på, den e jo sist om våren te å få blader så då e det vel sånn det ska være at den e det sista teet som felle bladene om hausten. Men det va nå denna kommuneplanen då...... må ikkje sitta å drømma meg ut vinduet nå;)



Lese, lese, lese, ska bare ordne yterjakka mi som eg vaska i går. Må kneppe på pelskanten på hetta og henge den på plass i garderoben. Den har hengt te tørk på kjøkkenet i natt. Oj, teppe i sofaen ligge i ein tull, best å legga det i samen og på plassen sin. Ja, det va den lesingen då, nå må eg setta meg ned med dataen, ikkje nåke meir tull nå!! E ikkje lika godt å konsentrera seg når eg må lesa på dataen, e så møkje bedre å holde konsentrasjonen oppe når eg har papirene føre meg, men nå lese eg. Det strikketøyet som ligge i stova e nå ganske fristande då, nei, la det ligga i fred og les! Lese, lese, lese, notere, lese. Obs, der va eg inne på bloggen min gitt:) Ja, ja, må jo ha ein pause, på tide med ei skjeva og ein ny kopp te:) Eg ska ikkje gå inn på andre bloggar å lesa nå, det får venta te i kveld!



Desse to blilden av hausttrærne e tatt mandag føremiddag, då hadde me et fantastisk flott haustvær. E ikkje så fint vær i dag, det komme nåken skikkelig kraftige regnsbøyer her, og innimellom e det sol. Det blåse ein del, har meldt om stiv kuling i dag så vinden komme nok bare te å auka på utøve dagen. Bildene vise utsikten eg har fra kjøkkenvinduene her eg sitte å ska skriva oppgavå mi. Kansje eg burde finna meg ein aen plass å sitta, så eg ikkje blir distrahert av det som skjer utenfor vinduet:) Nå ska eg ta meg i samen og lesa det eg ska lesa på.

Ha ein rektig fin dag videre ka du nå enn holde på med. Husk utloddningen min som eg har her på bloggen, sjå det forriga innlegget. Kjekt med alle som vil være med på trekningen. Vær gjerne med om du ikkje har egen blogg også, eg blir glad for alle som kommentere innlegget og som då e med i trekningen:)

6 kommentarer:

fru Jørgensen sa...

Jasså gitt! Det e fra deg eg har arva unotene mine fra - skal bare skal bare når eg egentlig sko lesa pensum...

Sologbolig sa...

Hei og takk for koselig kommentar inne på bloggen min.
Ja, ikkje alltid like greitt å konsentrera seg. Enig med deg, eg likar også betre å lesa på papir enn data.
Ha ein fin kveld. Klem.

Maria sa...

Hehe, eg forstår veldig godt ka du meine! Akkurat nå sitte eg egentlig å skrive norskoppgava, men så måtte eg bare innom å sjekka nåken bloggar osv ;-)

Villblomsten sa...

Nydelig høst bilde :-)

Maggie sa...

Hei, og takk for hyggelig besøk i bloggen min.
Du har mange flotte bilder her i bloggen din. Nydelige katter! Selv har jeg 3
Ha en god kveld :)

Unknown sa...

Hei på deg og takk for gode ord på bloggen min!♥
Fint du tittet forbi så fant jeg deg og din herlige blogg!♥ Så flott du skriver ;))
Gratulerer med 1 års dagen!!♥ Selv har jeg ikke holdt på så lenge ;)
Nyyydelige bilder du viser her ;) Ååh så skjønne katter!!♥
Titter snart forbi deg igjen ;)
Nyt av morgendagen og masse lykke til med oppgaven ,)
Klem fra meg,
Anki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...