onsdag 24. november 2010

Årets pepperkakebobler e i boks

I dag e det 1 måned igjen te julafta:) Ute e det 6-7 minusgrader og sola skinner fra klar himmel. Det e midt på dagen og sola skal være på det høgaste på himmelen nå, likevel komme den ikkje øve taket på naboens løe. Dagane e korte nå, blir veldig tidlig mørkt om kvelden nå for tiden. Men om knapt ein måne snur sola og me går igjen mot lysare tider. Imens får me fyra godt i ovnen og tenne levande lys i huset, det e ei koselig tid nå om seinhausten. Te helga komme julelysene opp ute og adventstia begynne:)

Pepperkakeboble:)

Har ikkje kommet igang med så møkje juleforberedelse enda, det blir litt strikking som ska bli julepresanger. Skal pynte te advent i helga, da rekne eg med at pepperkakehuset kommer på plass også. I går bakte eg pepperkakeboblene som Steinar skal ha i kakeboksen i garasjen. Så Ståle, nå e det bare te å komma, kakene e klare:) Det e det fjerde året trur eg, at eg lage dei, då må det vel ha blitt ein tradisjon:) Eg bruke ein mal som eg har tegna og skåret ut i papp, som eg legge på deigen og skjærer rundt. Det tar litt tid når eg skal skjære ut alle boblene, det blei 120 stk te slutt, men det e nå koselig med julebakst, og så blir det så god lukt i heila huset når de blir steikte. Julebaksten som skal i boksane inne komme ittekvart dei og.

Mange pepperkakebobler å pynte


Tunga beint i munnen nå....

Nå e de ferdige og klare for kakeboksen:)

1 kommentar:

Petrinetrollmor sa...

Du verden kor stilig !!!!

I år har eg virkelig tenkt å lage sirupsnipper med mandel på. Slike som Mor laga :)

Kan levande forestille meg at boblene dine er populære !

Og så goooode dei ser ut !

Ønsker deg ein fin onsdag og ei koselig adventstid !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...