mandag 29. november 2010

Årets pepperkakehus

Her er årets pepperkakehus på plass i stova, det blir ikkje skikkelig adventsstemning før det e på plass.

Årets pepperkakehus og slede

Huset sett framme....

...og fra sia

Ein utedo e kjekk å ha:)

Sleden er fyllt opp med twist...

...og blånissene styrer reinsdyrene


Malen på detta huset har eg brukt i mange år, har leita i gamle bilder for å sjå når eg begynte å bake det. Ser ut som det va te jula i 1992, så eg har i allefall brukt denna malen i 18 år. Har bakt pepperkakehus i alle åra itte eg blei gift, malen te detta huset har eg funnet i Hjemmet. Sleden og utedoen e kommet te i dei siste åra. Har lys i pepperkakehuset, da komme de farga rutene meir te sin rett. Sjøl om det ikkje e små ungar i huset lenger hørre det med å ha pepperkakehus i adventstia, når me fyre i ovnen komme det så god pepperkakelukt i stova:)

2 kommentarer:

Maria sa...

For ein koselige tradisjon :-)

Anonym sa...

Flott pepperkakehus og en herlig tradisjon.
Ønsker deg en fin ny uke.
Klem Mio

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...