tirsdag 10. januar 2012

Lev livet



Lev livet like fult og helt som
vann møter en hånd: omslutt og
omfavn det. Noe av vannet blir
igjen på hånden, akkurat som du
legger igjen noe av deg selv hos
menneskene og tingene du berører.
Men hånden kan ikke gripe tak i
vannet mer enn vannet kan gripe
tak i hånden.


Disse ordene er gode å lese på en dag som denne. Det regner og det regner og det er mørkt å trist ute. Jeg trodde ikke det ville lysne i dag men til slutt kom dagslyset endelig fram. Slike dager er det tungt å våkne, tungt å stå opp. Jeg synes januar er en lang måned, alle julelysene er slått av og det er mørkt ute, spesielt nå når det regner hver dag. Jula er over og det er lenge til sommeren. Da er det godt å ta fram bildene fra sommeren som var og lengte til sommeren som skal komme. Disse bildene er fra sommerferien i fjord, vi var i Norheimsund med båten noen dager. Da gikk vi tur inn til Steinsdalsfossen, den går det an å gå bakom. På det øverste bildet står jeg bak fossen og fotograferer gjennom vannet som fosser ned framfor meg. På det neste bildet ser en stien som fører oss bak fossen. Det siste bildet er fossen i sin helhet, en veldig flott foss som er vel verdt ett besøk :)


På en dag som denne trenger en noe som lyser opp dagen, jeg har tenkt meg en tur til frisøren i ettermiddag. Det er helt nødvendig forresten, jeg har latt det gå alt for lang tid siden siste frisørbesøk. Men tiden før jul ble brukt på andre ting som var viktigere. Så da passer det i dag da jeg trenger en oppmuntring :)

Jeg har også hatt en liten opprydning på bloggen i dag, lagt til de bloggene jeg er følger av. Da blir det mye lettere å følge med.

Ha en fortsatt god tirsdag, selv om det regner!!

1 kommentar:

Alettesiriane sa...

Her snør det og tur med Milli gikk innover med ras på ras på andre siden av denne lille fjorden.Det er en opplevelse å få med seg naturen på en slik måte også.Ha en god dag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...