søndag 25. november 2012

Blomstene blir skapt

Da Gud skapte blomstene, fikk hver og en av dem velge hvor de helst ville vokse.

Vannliljen valgte tjernene og vannene, der overflaten ville reflektere dens skjønnhet som et speil. Linneaen valgte skogen, der de store mørke trærne ville framheve dens slanke form. Valmuen valgte engen, der den ville bli beundret av hver eneste vandrer som kom forbi. Men røsslyngen holdt seg litt i bakgrunnen, og da de andre blomstene hadde gjort sitt valg, spurte Gud hvor hun ønsket å blomstre.

"Om du ønsker det, Herre, så vil jeg gjerne vokse på de karrige åsene og de steinete fjellknattene."

Gud gledet seg stort ved dette ydmyke ønsket, og han svarte:

"Der skal du få vokse. Og som takk for ditt uselviske ønske skal jeg pryde deg med utallige små fargesprakende blomster."

Og dette er grunnen til at røsslyngen lyser med en slik glød og fargeprakt over alt hvor den vokser.

1 kommentar:

Tovepia sa...

Hei på deg;)
Det går ikke an å sperre for bildene, det var noe jeg trodde..du må inn på Picasa webalbum og slette bilder, det gjorde jeg, men da faller de ut i bloggen også. Jeg skriver alle innlegg i Windows Live Writer, og det ser ikke ut til at jeg bruker plass i webalbumet da..ihvertfall ser jeg ikke at plassen blir mindre lenger. Jeg hadde nemlig noen "tunge" bilder der inne som jeg slettet. Nå forminsker jeg alle bilder via Picasa før jeg sender dem i bloggen.
Hører flere sliter for øyeblikket med samme problem...gå inn på Picasa webalbum, der står det nederst på siden hvor mange prosent du bruker..og der får du event kjøpt mer plass også...håper dette ikke ble kaotisk:)
Lykke til;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...