onsdag 21. april 2010

Årets første løvetann, kvitveisen blomstre og bjørka spretter......

I ettermiddag tok eg med meg kamera og gjekk ein god tur. Rett utenfor stovevinduet e bjørka begynt å springe ut, ein god vårfølelse det. Sjøl om det ikkje e mange varmegradene ute og skikkelig kalde vind fant eg ein enslig løvetann som stod der så fin i vårsola. Kvitveisen blomstrer også og knopper på busker og trær e bristeferdige. Gjekk også forbi et grantre som va kommet med nye, lysegrønne skudd.

Årets første løvetann

Kvitveisen står så fin og blomstre i sola



Bjørka e begynt å springa ut

Bristeferdige knopper

Primulaen blomstre

Gåsungane e blitt gule

Nye granskudd


På turen i dag traff eg på detta svaneparet, dei gjekk og beita på ei ekra langs veien. Eg kom heilt innpå de uten at de gjekk vekk, og de freste ikkje ein gong. Gjekk bare rolig og fredelig omkring på ekra. Flotte fuglar. Mon tru om de har et reir i nærheten:)

Svanemor og svanefar



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...