søndag 24. januar 2010

Nytt bilde

Når me fjerna de gamle platene på veggen da me pussa opp stova i haust, dukka det opp mange forskjellige tapeter. Disse tapetene er fra 50 tallet og eldre, for veggene blei plata i begynnelsen av 60 tallet. Tapetane va limt opp på tømmerveggen.  Huset blei satt opp ein gang på 20 tallet så den eldste tapeten er sikkert fra da.

Eg tok vare på nåken tapetbiter som me fjerna + avisbiter som også va limt opp på tømmerveggen. Eg trur eg fekk med meg alle de forskjellige sortene som me fant, 7 forskjellige tapeter. Av disse har eg laga et bilde som me har hengt opp i stova. Ideen e Steinar sin:)




Her er fire utsnitt fra bildet med avisbitene som eg har tatt med. Det va ikkje dato på nåken av de me fant så eg vett ikkje kor gamle de e, men de må være fra mellom 1920 og 1960 rekne eg med siden de va under de gamle platene. Hvis du trykke på bildene får du større bilde og kan sjå bedre ka som står på de.











1 kommentar:

Maria sa...

Stiligt bilde :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...