tirsdag 24. april 2012

Hvitveis, Hestehov og Løvetann


Nå er definitivt våren kommet. Hvitveisen har blomstret i noen uker nå, den står så hvit og fin og lyser opp ute. Det er en nydelig blomst, men her på Høyvik får den stå i fred ute og pynte opp. Det er en av de blomstene jeg er allergisk mot så den kan ikke tas inn hos meg. Men jeg nyter den der den står.


Hestehoven har også blomstret noen uker her. Den er et kjærkommet syn om våren, når det gule bustehodet  dukker opp er våren på vei. Gul og fin lyser den opp der ute den også.


I går så jeg at Løvetannen også blomstret. Den er jo en forhatt blomst, men jeg synes den er fin der den står i veikanten. Ikke like kjekt å ha den i plenen men det er jo en fin blomst når en bare ser skikkelig etter.

De siste dagene har vi hatt sol og god temperatur. I dag fristet det med en is etter turen hos fysioterapeuten, ja, det er definitivt vår!! Mens jeg gikk i Haraldsgata og nøt en is i sola, gikk en skoleklasse som var på tur, forbi. Ungene ropte iiiiiis, tydeligvis ikke bare jeg som ble fristet med is i vårsolen.

Ha en fin vårdag der du er:)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...