mandag 9. april 2012

God påske

Bildet er hentet fra nettet


Jeg vil ønske alle en god påske. Det har vært en koselig påskefeiring med alle ungdommene hjemme på påskeferie, koking av påskeegg sammen med nesten hele familien på min side, koselig påskefrokost på Soknehuset 1. påskedag med gudstjeneste etterpå. Gudstjenesten fikk jeg bare med meg en liten del av, jeg måtte gå hjem på grunn av allergianfall for de tok påskeliljer med  i kirken. Da var det hjem og få i seg medisiner og sove litt til de andre kom hjem. Var litt redusert resten av dagen. Om kvelden kom presten innom med en eske konfekt og beklaget at påskeliljene kom inn i kirken. Vi har en flott prest her i Tysvær kirke.

Jeg vil dele denne påskesangen med dere, det er den sangen jeg liker best i påsken og som sier alt om grunnen til at vi feirer påske.

Påskemorgen slukker sorgen

Påskemorgen slukker sorgen,
slukker sorgen til evig tid;
Den har oss givet lyset og livet,
lyset og livet til evig tid.
Påskemorgen slukker sorgen,
slukker sorgen til evig tid.

Redningsmannen er oppstanden,
er oppstanden i morgengry!
Helvede vredes, himmelen gledes,
himmelen gledes med lovsang ny.
Redningsmannen er oppstanden,
er oppstanden i morgengry!

Sangen toner, vår Forsoner,
vår Forsoner til evig pris;
Han ville bløde for oss å møte,
for oss å møte i Paradis.
Sangen toner, vår Forsoner,
vår Forsoner til evig pris.
(N.F.S. Grundtvig, 1843)

Bildet er hentet fra nettet

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...