lørdag 24. mars 2012

Sommertid


I natt skal vi stille klokken frem en time til sommertid. Da får vi lysere kvelder:) Siden vårjevndøgn var i veka som gikk, er dagen blitt litt lenger enn natten nå, så dagen blir lengre for hver dag som går, herlig. Klokka på bildet over har jeg fotografert i Verona, den står i muren mellom den gamle og den nye byen.

I går var det nesten sommer her, sol fra skyfri himmel og veldig fin temperatur. Det samme været er meldt i dag. Jeg satte meg utenfor med tekoppen og ei god bok etter at jeg hadde vasket huset til helgen. Jakken hang igjen inne, den trengte jeg ikke for solen varmet godt, å kjenne solen i ansiktet er bare deilig. Kattene lå og solte seg på steinhellene, fuglene har det veldig travelt og kvitrer så det er en lyst å høre, det var godt å sitte ute i solen.


Nå skal jeg på basar, ha en riktig god lørdag:)

Du kan tenne mange lys med ett eneste,
uten at du dermed forminsker lyskraften til det første.
(Midrash)

1 kommentar:

Spirea sa...

Hva? Skal vi stille klokken`Å hjelpes, det hadde jeg aldri fått med meg om ikke jeg hadde lest på bloggen din! Takk :D hehe, jeg er bare helt fjern.
Nydelig bilde forresten også høres det ut som du har skjønne dager fulle av vårstemning. :)
Ønsker deg en fortsatt god helg! klem fra sør

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...