fredag 11. februar 2011

Helgefred.

Så va det igjen helg, huset e vaska og sola skinner. Me har det godt.Litt kald vind, men godt og varmt framfor ovnen i stova. Me e kommet te midten av februar, våren e rett rundt hjørna. Ser fram te at det igjen ska bli grønt rundt oss, igjen ta turer ut på sjøen med båten eller å sitte på brygga å kose oss. Imens får me fyra i ovnen og kosa oss inne.

På søndag e det morsdag og i den forbinnelsen vil eg bare gi deg ein herlige historie som eg fekk på mail i dag. - så til alle fantastiske mammaer;


Jeg var ute og gikk med min 4 år gamle datter. Hun plukket opp noe opp fra bakken og puttet det i munnen.
Jeg tok det fra henne og sa til henne at det fikk hun ikke lov til. Hvorfor det?, spurte hun
Fordi den har ligget på bakken og du vet ikke hvor den har vært, den er skitten og kan være full av bakterier, svarte jeg.
Da ser hun opp på meg og sier full av beundring. Mamma, hvordan vet du alt dette ??
Jeg var nødt til å tenke raskt.
"Alle mammaer vet sånt, det er en del av mammatesten. Det er sånne ting vi må vite ellers blir vi ikke mammaer".
Vi gikk videre en stund og min datter var stille i 2 - 3 minutter før hun plutselig utbrøt;
Nå forstår jeg!!. Hvis man IKKE klarer testen - da blir man pappa !!!!
Akkurat, svarte jeg.

GOD MORSDAG :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...