søndag 28. mars 2010

Palmesøndag

I dag e det palmesøndag og eg sitte her og mimrer litt fra påsken i fjord. Palmesøndag i fjord satte me oss på flyet te Roma og fekk ein fantastiske tur første halvdelen av påsken. Det va Synnøve, Jarle, Steinar og eg som reiste på tur. Irene og Kristian va i Tanzania. Me kom him igjen skjærtorsdag, det samme gjorde Irene og Kristian.

Turen starta med jordskjelvet i nabobyen te Roma som me ikkje merka fordi det va natt og me sov. Men etterskjelvene merka me godt. Ellers va me rundt på de forskjellige attraksjonane og såg coloseum, spansketrappa, vatikanet, det sixtinske kapell, peterskirka, petersplassen, pantheron ++++. Været va strålande sol og rett over 20 grader, så me hadde det heilt fantastisk. Nå e det gode minner som me tar fram og gleder oss øve. Her e nåken bilder fra turen:

Colloseums fasade.

Inne i Colloseum.

Det sixtinske kapell.

Petersplassen.

Trevifontenen.

Ei av de mange bruene i Roma.

Lunch i det fri:

Jarle ved siden av ei av de mange statuene.

Synnøve utenfor Pantheron.

Synnøve

Ein tur innom HardRock cafe må me ha med oss.

Spansketrappa.

Ein av mange fontener.

Nå kjenne eg at eg lengte litt tebake, me hadde ein fantastisk flotte tur. Eg kan godt reise tebake hit:)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...