lørdag 25. februar 2012

Friskere liv med kjæledyr

Denne artikkelen har jeg funnet i Hjemmet nr. 9:

Friskere liv med kjæledyr
Her kommer en gla`melding til alle kjæledyreiere: Det å ha omsorg for en hund, katt eller gullfisk, kan legge år til livet ditt! Undersøkelser viser nemlig at det å ha et kjæledyr er godt både for hjertehelsen og den psykiske helsen.


For ordens skyld, katten på bildet er min pus og var ikke avbildet i bladet sammen med artikkelen:) Jeg har alltid tenkt at det å ha kjæledyr er bra. Jeg har alltid hatt en eller flere katter fra jeg var liten og frem til nå. Jeg er veldig glad i katter. De er også begynt å ha katter på sykehjem, blant annet her i Tysvær. Det har en god effekt på de eldre, spesielt de som er demente.

I går fikk vi endelig den nye sofaen i hus som ble bestilt i januar. Det var jo utgjort at når den endelig kom  så var det ingen av ungdommene som var hjemme. Det var bare oss to med dårlige rygger igjen til å få den hjem og i hus. Vi koblet på bil-trallen og kjørte til Raglamyr, på vei til byen låste bremsen seg på det ene hjulet på hengeren så det ble litt styr, men til slutt var vi på plass. Sofaen som var pakket i 3 store pakker ble lastet opp på hengeren og vi surret den godt fast. Det var opphold i regnværet akkurat da men kuling og pakker på hengeren er ingen god kombinasjon. Men vi fikk stroppet de godt fast og kom oss på hjemvei. Da vi kom hjem var det å få båret inn hele greia. Å bære inn pakkene var ikke mulig for oss så vi måtte åpne de ute og bære inn putene og sofadelene hver for seg. Selvfølgelig begynte det å dryppe litt fra oven mens vi holdt på så vi fikk det travelt. Heldigvis ble det ikke noe mer av regnet enn disse små dråpene.

En ting var å få de forskjellige delene inn i hus, noe annet var å få de største delene inn i stova. Det meste gikk med en del lirking men den største delen ville ikke inn gjennom døren, hva nå? Jo, Steinar er ikke rådløs, han skrudde ned døren og da fikk vi inn siste delen også:) Så var det å sette sammen alle delene og få døren på plass igjen. Da var det ikke mer igjen av meg, så om kvelden ble sofaen innviet, vi satt og koste oss der resten av fredagskvelden. Orket ikke en gang å rydde på kjøkkenet etter kveldsmaten, det rotet må jeg gjøre noe med nå. Så ha en riktig god lørdag!

Den nye sofaen på plass i stova


1 kommentar:

Spirea sa...

Så koselig innlegg! Ja, jeg er så enig, så enig - for jeg er ikke i tvil om at det er bra med disse dyrene! Jeg digger dem. Har to katter hjemme hos oss - og de sprer så mye kos, lek og glede - for store og små.
Gratulerer med lekker sofa i stuen forresten!

Og takk for nydelig kommentar på bloggen min. Veldig kos at du ville følge meg også, da :) tusen takk. Jeg ønsker dere en nydelig helg videre. Klem fra Spirea

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...