onsdag 4. mai 2011

Eg e et kattemenneske:)


I Hjemmets påskenummer fant eg denna artikkelen:

Er du et kattemenneske?
Er du mest glad i katter eller hunder? Ifølge en amerikansk studie er de som anser seg for å være hundemennesker sosiale og utadvente, mens katteelskerne utmerker seg som filosofiske og kreative.
Den svenske zoologen Sverre Sjølander mener at vi identifiserer oss med dyrene våre, og at vi velger husdyr som ligner på oss selv.
Dette skyldes at vi har lettere for å forholde oss til skapninger som ligner på oss, påpeker Sjølander.


Så eg e då altså et kattemenneske, eg har to kattar som kjæledyr og eg kjenne meg litt igjen i beskrivelsen i denne artikkelen. Eg har alltid likt kattar bedre enn hundar og eg har hatt ein del kattar oppigjennom åra.

Bildene e av mine to kattar, det øverste e av Lotta og det nederste e av Sjur.

1 kommentar:

fru Jørgensen sa...

Haha der såg Lotta kjokke ut! Fine pusane!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...