lørdag 28. august 2010

Lørdag morgen

Det e lørdag morgen, eg sitte her aleina å kose meg på kjøkkenet, alle de andre sove. Har rundstykker i ovnen og tenkte eg sko steika egg og bacon te de andre står opp. Kjekt med felles frokost når alle e hima. Leste ein god vits som eg fekk lyst te å dela med dokke:

"Dattera var ute og øvelseskjørte med pappa. Pappa forteller at om hun noen gang skulle komme utfor en snøstorm og ikke vet hvor hun befinner seg, må hun kjøre inn til siden og vente på brøytebilen.

Når hun ble 18 år gikk det ikke lenge før hun fikk lappen, og vinteren kom. En dag hun var ute å kjørte var det snøstorm, og etterhvert visste hun ikke hvor hun var. Hun husket det pappaen hadde lært henne, og kjørte inn til siden for å vente på brøytebilen. Etter en times tid kom brøytebilen og hun la seg ut etter den.

Hun kjørte lenge og vel etter brøytebilen og følte seg trygg. Etter en drøy time stoppet brøytebilen plutselig opp, og sjåføren hoppet ut og kom bak til jenta. Hun rullet ned vinduet og brøytebilsjåføren spurte hvorfor hun kjørte etter han. - Jo, du ser det, sa hun. -Pappa lærte meg at når jeg var ute i snøstorm og ikke visste hvor jeg er, skal jeg vente på brøytebilen og bli ført trygt frem til en plass jeg vet hvor er. -Jo, det er greit det, sa brøytebilsjåføren. -Nå er jeg ferdig med parkeringsplassen på Rema, skal du være med bort på Kiwi?"

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...