lørdag 12. mai 2012

Vil du være en havfrue eller en hval?


For en stund siden, ved inngangen til et treningssenter, var det et bilde av en meget tynn og vakker kvinne. Billedteksten var "Denne sommeren, vil du være en havfrue eller en hval?"

En kvinne (med ukjent klesstørrelse) svarte på følgende måte:

Kjære mennesker, hvalen er alltid omgitt av venner (delfiner, seler, nysgjerrige mennesker), de er seksuelt aktive og oppdrar sine barn med stor ømhet. De underholder seg som bare det med delfiner og spiser reker. De svømmer hele dagen og reiser til fantastiske steder som Patagonia, Barentshavet eller korallrev i Polynesia. De synger utrolig bra og noen ganger til og med på CDer. De er imponerende og inderlig elskede dyr, som alle forsvarer og beundrer.

Havfruen eksisterer ikke.

Men hvis de hadde fantes, ville de stått i kø til psykolog på grunn av et problem med splittet personlighet: kvinne eller fisk?
De ville ikke hatt noe sex liv og kunne ikke fått barn.
Ja, de ville vært deilige, men ensomme og triste.
Og, hvem ønsker en jente som lukter som fisk ved sin side?

Uten tvil, jeg vil heller være en hval.

I en tid da media forteller oss at bare tynt er vakkert, foretrekker jeg å spise is med barna mine, å spise middag med mannen min, å spise og drikke og ha det gøy med vennene mine.

Vi kvinner får vekt fordi vi samler så mye visdom og kunnskap som det ikke er plass til i hodene våre, så det sprer seg over hele kroppen.
Vi er ikke fet, vi er kraftig dyrket.
Hver gang jeg ser mine former i speilet, forteller jeg meg selv "hvor fantastisk jeg er!" 




Bildet er hentet fra nettet


Denne historien har jeg funnet på nettet og den sier veldig mye om de forventningen som er på vårt utseende. Det er et stort slankepress i mediene, jeg vil være som jeg er. Jeg vil heller være en lykkelig hval enn en flott havfrue som i tillegg lukter fisk! Se heller på de indre verdiene i et menneske og ikke vurder de fra hvordan de ser ut på utsiden. Da kan du gå glipp av mangt et flott menneske å bli glad i og være sammen med!!

Ha en riktig god helg,
en god klem fra meg til deg!

4 kommentarer:

Med kjæleik til livet sa...

nydelige ord ;)

Disse må eg få lov til å låne ;)

monikasmil - som har gått tur og skal spise is i heile sommer ;-)

♥ Gamleheksa ♥ sa...

For en nydelig historie.

Neste helg skal jeg nesten på dine trakter, iallefall til Karmøy :)

Med kjæleik til livet sa...

;)
kan du sende meg adressen din - så kommer det ein solstråle i postkassa di ;)

monikasmil
monika67@hotmail.no

Spirea sa...

SÅ bra innlegg!! Takk :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...