fredag 11. mai 2012

Kort til en 30 års dag



Dette kortet er laget til min svigersønn som fyller 30 år 17. mai. Siden han allerede har fått det viser jeg det her på bloggen. Det øverste bildet viser hvordan kortet ser ut når det er lagt sammen. For å åpne det må en knyte opp sløyfebåndene på sidene. Det nederste bildet viser kortet inni. Jeg har brukt symaskinen og sydd sømmene i brettene. Da får kortet 4 lommer til å putte tags i.

Selve kortet er kartong, 30 x 30 cm, som først er brettet i to og så brettet i fire. Jeg skjærer av litt på toppen i hver lomme og syr så tre sømmer i brettene. Forsiden og baksiden er klippet i kartong, litt større enn innmaten, og så er de kledd i mønstret papir. Sløyfebåndene  limer jeg fast på innsiden av for- og bakstykket før jeg limer fast innmaten. Jeg lager tags som passer i lommene, lar de være noen millimeter mindre enn selve lommen. Så er det å pynte etter ønske. På selve innmaten i kortet har jeg brukt forskjellige stempler, forskjellige tekststempler og billedstempler. På forsiden har jeg brukt et fotostempel og et tekststempel.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...