tirsdag 29. mai 2012

Fantastisk flott pinsehelg

Pinsehelgen er over og vi sitter igjen med mange gode minner og gode opplevelser. I år fikk vi et fantastisk flott sommervær i pinsehelgen, sol, skyfri himmel og varmt. Hvor varmt det var vet jeg ikke for termometeret i båten virket ikke. At det var litt trekk var bare godt for da ble det ikke uutholdelig i solen. Vi gikk med båten inn i Økstrafjorden og lå på dregg i en naturhavn der hele helgen.



På lørdagen gikk vi med gummibåten inn til Jerlsa for å handle litt, vi trengte egentlig ingenting og kom tilbake med to fulle poser:) Vi handlet til noen av de andre båtene også så alt var ikke vårt da. En herlig gummibåt tur, noen bølger når vi kom ut fra Økstrafjorden så jeg ble ganske så blaut, hele shortsen var gjennomvåt. Men det var så varmt og fint at det ikke gjorde så mye, eneste var vel at det ikke var like festlig å gå på butikken med våte klær. Jeg hadde heldigvis tatt med to shortser så jeg hadde å bytte til når vi kom tilbake til båten. I dette været tørket klærne fort når vi hengte de opp.


Det er nydelig i Jelsa, her ser en kirken fra sjøsiden. Når vi gikk fra sjøen og til butikken var det så god lukt som møtte oss, her stod syrinene i full blomst og luktet veldig godt i sola.


Vi var mange båter som lå sammen, jeg tror det var 8 - 9 stykker. Vår båt er den som ligger i midten av de tre store. Det var et yrende liv i fjorden, mange båter, store og små, seilebåter, noen som stod på vannski, noen som seilte på seilbrett og noen som badet. At det var 50 - 60 båter som lå ankret opp innover i fjorden tror jeg ikke er så langt fra sannheten.


Om kveldene satt vi på land og brant bål og sang. Vi fikk besøk av ei søster og en svoger på lørdagen, det var veldig koselig.


Og jeg har bada!!! og så i mai!!! Det er sikkert nærmere 30 år siden sist jeg badet ute i mai. Jeg bada både lørdag og søndag, litt kaldt men deilig. Egentlig bader jeg ikke før det er minst 20 grader i sjøen, denne helga var det 16 - 17 grader og likevel badet jeg:) Kanskje jeg ikke trenger å vente til sjøen er 20 grader før jeg hopper uti framover, dette gikk jo bra;)

1 kommentar:

Spirea sa...

Oi oi, for en fantastisk pinse dere ser ut til å ha hatt!! Og du, så fine bilder. Jelsa ser jo ut som rene idyllen :) Badet, du må jo være sprø ;) hehe, jeg kommer meg nemlig ikke uti før det er over 20 grader, så du må være både sprø og tøff ;) håper du har fortsatt gode dager oppi der. God klem fra meg i sør :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...