fredag 31. desember 2010

Tilbakeblikk på 2010

31. desember, siste dagen i detta året, kor blei året av?! Når eg sitte her å tenke på året som har gått e det mange minner som strømme på. Det har vært et spesielt år på mange måtar, både gleder og sorger. Her e ein liten oppsumering av 2010:



Januar - Mars: Snøen ligge ganske djup, 3 månar med snø e ikkje akkurat vanlig her på sør-vestlandet. Eg feire 45 årsdagen min i mars og lærte at når ein ikkje har laga tapas før, e det ikkje lurt å laga te 19 stk første gangen:) Tapasen blei god men det va alt for møkje arbeid. Neste gang eg ska prøva meg på tapas blir det te 6-8 stk.


April: Me feire påsken hima, dei siste åra har me vært ute å reist deler av påsken. Båten vår som me hadde solgt blei henta andre påskedag, litt vemodig.


Mai: For første gang siden me fekk ungar, feira me 17. mai aleina. Irene og Jarle va i Bergen, og Synnøve som va russ, feira i Lyngdal samen med russekullet sitt. Me e rundomkring og ser på båtar og finner den me ønske å kjøpa i Sognefjorden. Selgaren vil gjera nåken reperasjonar på den før me får den, det går bra for me har god tid. Det e avslutningsfest for Jarle på Bildøy som me e med på.


Juni: Det e avslutningsfest for Synnøve på KVS Lyngdal og Irene på Høyskolen i Bergen, eg får anledning å være med på begge festane. Nå har me alle ungdommane hima igjen, det har vært litt stusselig detta skuleåret når alle har vært vekke på skule. Nå e det liv og røre i heimen igjen. Me går og vente på å få him båten som me har kjøpt, men det blir forsinkelse etter forsinkelse, det ser mørkt ut for ferien.


Juli: Denne månen inneholde både stor sorg og stor glede. Sorg og glede går hånd i hånd sies det, det fekk me oppleva i juli. Ei veka før bryllupet te Irene og Kristian fekk svigerfar slag og blei liggande på sykehuset. Og den store begivenheten detta året va bryllupet te Irene og Kristian. Men det va ein som mangla i bryllupet, det va sårt for Irene at ikkje farfar kunne være med på den store dagen hennes. Så det va godt de fekk anledning te et besøk på sykehuset i bryllupsstasen.


August: Me får endelig båten vår him, siste torsdagen i ferien e me i Bergen å hente den. Så me fekk nåken helger i båten på tampen av sommaren. Me kjøre flyttelasset te Synnøve te Bildøy der et år på bibelskule venta. Me e med på åpningsfesten der. I slutten av månen får me feira svigerfar sin 80 årsdag og heile familien e samla. Det hadde me ikkje trudd me sko få anledning te, så når me fekk det te va gleden stor.


September: Eg begynte på videreutdanningen min i universell utforming. Me feire også sølvbryllup denne månen, tenk det har gått 25 år siden me sa ja te kvarandre i kirka.


Oktober: Denne månen starta i sorg, svigerfar sovna stille inn 1. oktober og blei begravd ei veka seinare. 31. oktober feira eg 1 årsdag på bloggen min.


November: Eg e i full gang med eksamensoppgaveskriving, nesten heile månen går med te det. Ein tur te Irene og Kristian for litt parkettlegging får me også anledning te. Kjekt å kunne hjelpe litt te.



Desember: Eg og Jarle får oss ein tur te Bergen og da må me selvfølgelig ha ein tur i pepperkakebyen og et besøk hos Irene og Kristian. Ein tur på julamarkedet i Haugesund får me også tid te. Eksamensoppgava blir levert, til og med flerne dagar før fristen:) Me har feira jula med alle hima. Det har også blitt flerne juleselskaper på oss, og ikkje minst spelekveldar her hima. Det har vært ei god jul.



 Nå e det ettermiddag og siste dagen i år. Mon tru ka det neste året har å by på. Nåke vett me allerede, men det mesta e ennå ukjent. Eg ser fram te å sjå ka det bringe. I kveld ska me feira at detta året e slutt samen med gode venner. I heila julå har me hatt et nydelig vær med snø og kuldegrader. Nå har det snudd om te regn og varmegrader og det e skikkelig glatt på veien. Utøve kvelden e det meldt om liten storm, har ikkje sitt så møkje te vinden ennå, me får venta å sjå ka som komme.


Et år er omme og et nytt vil komme:) Ta vare på gode minner og ønsk at du mange nye finner. Alle dager etterlater spor, både for liten og for stor! Ta ingenting for gitt og ta godt vare på alt ditt:) Gi av deg selv til dine venner, en vet aldri hvor lenge hvert lys brenner! Vi kan ikke endre på det som er omme, men endre på det som skal ......komme:) Alle ønsker om et GODT NYTTÅR!!! :)


Klem fra meg til alle sammen ;)))))

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...