fredag 10. desember 2010

Flott dag i Bergen

Den 10. pakken i julekalenderen er åpna og det e fredag og helg. Regnet som va meldt e kommet, i dag morges snøa det, og det fortsatte det med utøve dagen. Ittekvart blei det mildare og snøen gjekk øve te regn. Så nå e det slaps og glatt føre ute. Ska bli kaldare og frysa på igjen utøve i helga så då blir det skikkelig glatt rekne eg med. Me får nå ta det som komme og gjera det besta ut av det.

Men nok om det. I går reiste eg og Jarle te Bergen, me hadde ein flotte dag der me feira 21. årsdagen hans. Været va strålande, sol fra klar himmel, kaldt men vindstille, og det va snø. Va faktisk meir snø her enn hima, men snøen kom allerede på søndag i Bergen, hima kom den på onsdag. I stedet for å gå rundt Lille Lungegårdsvann for å komme til sentrum, gjekk me på isen og rett øve. Det e visst ganske mange år siden de kunne gå på isen på Lille Lungegårdsvannet sist, nå va det mange som gikk på isen og koste seg. Norges største pepperkakeby måtte me jo også få med oss, den va skikkelig flott, vel verdt et besøk. Som seg hør og bør på ein bursdag måtte me jo også på kafe å ete kaka. Så blei det å gå rund å kikke i butikkar, ikkje akkurat Jarle sin favoritt men han fant da nåken butikker han ville innom. Her e nåken bilder fra pepperkakebyen.

Jarle med Lille Lungegårdsvann i bakgrunnen

Eg står på isen på Lille Lungegårdsvann

Jarle utenfor pepperkakebyen

Mange flotte byggverk av pepperkakedeig

Et pepperkakeorkester
og her henge pepperkakeklippfisken til tørk



Til og med ei plattform i nordsjøen i pepperkaker

Det va utrulig møkje flott, eg har bare tatt med bilder av ein liten del av pepperkakebyen her. Når Synnøve og Irene va ferdige med skule og jobb kom de inn te sentrum, så kjørte me sammen te leiligheten te Irene og Kristian. Der laga Irene god middag og kaka te oss, koselig feiring av bursdagen te Jarle detta. Me koste oss skikkelig heile kvelden.


Ein flott bukett detta

Brownie og is, veldig godt

Nå ska eg kosa meg med håndballkamp på TV, Norge - Ukraina, glede meg:) Ha ein fortsatt fin fredagskveld.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...