tirsdag 20. september 2011

Vått og godt og litt sol innimellom


Det e vått ute nå, veldig vått. Går ein ut på ekrene seie det "svupp svupp" og støvlar e det fottøyet som egne seg best. Men innimellom alle regnbøyene titter sola frem, her ein dag va det ein flotte regnbue rett utenfor døra. Då skein sola på meg og litt lenger vest regna det godt.

I dag blei eg våte som ei kråka. Eg skulle ned i garasjen for å mala ei dør som ligge der, ute va det ganske fint, opphold og fin temperatur. Så eg hadde bare på meg ei strikkajakke når eg gjekk ut. Mens eg holde på med å male begynne det å regna og når eg sko gå inn igjen styrtregna det. Eg hadde ikkje tenkt å tilbringa dagen i garasjen så det va bare å ta beina fatt og springe. Det va ikkje så langt men eg blei skikkelig våt.



Men sjøl om det regna i strie strømmar så e det faktisk nåken av blomstene som fremdeles deler av sin overflod. I krukkene utforbi døra blomstre Geoeginene og Astersen og i bedet e det fremdeles nåken roser som står stolte og nærmast blomstre i trass. Naturen e forunderlig.




Leste på nettavisa nå nettopp at et stabilt høgtrykk e på vei te vestlandet, i neste veka ska det bli fint vær, sol og temperaturer rundt 15 - 16 grader. Det kan me lika.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...