lørdag 1. mai 2010

Kom mai du skjønne milde

I dag e det 1. mai og sola stråler fra klar himmel. Ganske kald vind rettnok, men det e bare te å kle seg godt. Må bare ut og nyte sola i ettermiddag.

Eg e veldig glad i våren og spesielt i mai. Da blir det så grønt og fint ute og det blir varmare i været. Fuglane e travelt opptatt med ruge ut og fostre opp fuglungane sine, og dei synge så flott nå om våren. Eg synes denna sangen e så fine og tenkte den va ein flott start på mai:)


Kom mai du skjønne milde
Tekst: D.Jæger
Mel: W.A.Mozart

Kom, mai, du skjønne, milde,
gjør skogen atter grønn,
og la ved bekk og kilde
fiolen blomstre skjønn!
Hvor ville jeg dog gjerne
at jeg igjen deg så!
Akk, kjære mai, hvor gjerne
gad jeg i marken gå!

Om vint'ren kan man have
vel mangt et tidsfordriv;
man kan i sneen trave -
å ja, et lystig liv!
Men når seg lerken svinger
mot sky med liflig slag,
på engen om å springe -
det er en annen sak!

Kom derfor, mai, du milde,
gjør skogen atter grønn,
og la ved bekk og kilde
fiolen blomstre skjønn!
Hvor ville jeg dog gjerne
at jeg igjen deg så!
Akk, kjære mai, hvor gjerne
gad jeg i marken gå!



1 kommentar:

Maria sa...

Mai e min yndlingsmåned ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...