lørdag 14. juli 2012

Heklet babyteppe/ vognteppe



Utpå senhøsten en gang får jeg gleden av å bli mormor for første gang og det gleder jeg meg til. Så da må heklenål og strikkepinner i gang. Jeg har heklet et babyteppe til å ha på vognen til den lille. Mønsteret til dette teppet har jeg funnet i boken: Helt enkel HEKLING av Tove Fevang. Jeg laget det noe mindre enn det som står i mønsteret siden det skal være et vognteppe. I oppskriften skal det være 63 ruter i forskjellige fargekombinasjoner. Jeg har heklet 35 ruter i dette teppet. Det skulle vært heklet i Alpakka, Babysilk men de hadde ikke alle fargene inne som jeg ville ha, så jeg har heklet det i Drops Alpaca. Det som er forskjellen er at garnet Babysilk gir et mer skinnende resultat. Men jeg ble fornøyd med teppet, det ble veldig mykt og godt. 



Det er en stund til den lille kommer men jeg har flere ting som jeg vil lage. Nå er det strikkepinnene som er i sving, siden skulderen ikke er bra går det ikke så fort med strikkingen. Litt nå og da, så blir det ferdig til slutt.  Det er veldig greit med babyklær, de er ikke så store.

Jeg ønsker alle en riktig god helg med disse ordene fra Mor Teresa:

Vennlige ord kan være
små og enkle å uttale,
men de gir gjenlyd for alltid.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...