lørdag 6. november 2010

Uten grenser

Lørdag morgen og det e heilt stillt rundt meg, herlig. Det e bare eg og kattane som e oppe her i huset.Når eg ser ut av vinduet ser det ut som det blir ein fine dag i dag, fjorden ligger blank og fin og sola e begynt å komma opp på himmelen. Ein god lørdag morgen. Eg like veldig godt lørdagsmorgenen, da e det stort sett bare eg som sitte her aleina og nyte morgenstillheten med ein god frokost og ein kopp te.


I går kveld va me på treffpunkt på Soknehuset, da va det Kjell Bjelland fra programmet Uten grenser på NrK, som hadde foredrag. Han e fra Haugesund og e ein av de 11 som va med på turen øve Nordkallotten sammen med Lars Monsen. Det va et fantastisk program som gjekk på TV tidligare i år, heilt utrulig ka dei klarte å gjennomføra, de hadde alle ein eller aen form for funksjonshemming. Kjell Bjelland har amputert høyre arm og va ein god ressurs i gruppa. På foredraget fortalte han fra turen, skikkelig kjekt å hørra på. Han viste blider fra turen, og også fra ein tur på Hardangervidda som de hadde gått seinare. Nesten heile gruppa hadde gått på Hardangervidda på eget initiativ, men uten kameratimet og sikkerhetsfolkene som va med i programmet. De hadde med seg sine egne te å hjelpa seg når det trengtes. De hadde også vært ein tur te Utsira og planlegge ein vintertur te neste vinter. Samholdet i gruppa va blitt ganske sterkt itte kvart og de reise på besøk te kvarandre i ettertid.

Grensene me sette for oss sjøl sitte som regel i hodet. Hadde me tørt kunne me nok klart møkje meir enn me gjere. Kansje me ska prøva å sprenga nåken grenser me og. Blir ihvertfall ganske inspirert av å hørra på ka de klarte på denna turen. Fekk også lyst te å gå tur i fjellet, kim vett, kansje eg e å finnå oppe i fjellheimen ein dag:)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...