lørdag 28. juli 2012

To små matroser


Når jeg først har begynt å strikke igjen etter over 7 måneder, var det vanskelig å legge strikkepinnene bort. Jeg kjøpte to små bamser en gang før jul, som jeg tenkte jeg ville ha som maskoter i båten. Jeg ville  strikke matrosklær til de, men som nevnt tidligere ble det slutt på all strikking på grunn av en veldig vond skulder. Nå måtte jeg finne de fram igjen og strikke matrosklærne. Jeg har ikke noe mønster til disse klærne, de blir til under veis. Jeg har et bilde i hodet på hvordan jeg vil ha de og prøver meg frem. Jeg har skrevet ned mønsteret etter hvert som plaggene ble til, kanskje jeg en gang vil strikke noe lignende.


Jeg strikket matrosgenser og skjørt til en liten bamse i fjor på oppdrag fra ei jeg kjenner. Men jeg skrev ikke ned mønsteret da, så jeg måtte finne det opp på nytt igjen. Denne gangen har jeg strikket kjole til jentebamsen. Nå skal de få være med i båten som maskoter:)


Men nå tror jeg at jeg bytter ut strikkepinnene med heklenålen en stund. Kjenner at strikkingen ikke er så veldig bra for skulderen.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...