torsdag 22. desember 2011

22. desember: Et hjertesukk



Det er 22. desember og bare 2 dager igjen til jul. Det meste er på plass, mangler bare å pynte huset og det siste mat innkjøpet før julehelgen ringes inn. Var på en flott julekonsert i går kveld, takk Irene for julekonserten jeg fikk i adventskalenderen. Snøen dalte ned i går kveld også og det var et nydelig snødekt landskap her. Bildene viser hvordan det såg ut i går når vi hadde fått mye flott snø. Men så kom regnet, i dag morges når jeg stod opp hadde været snudd om til mildvær og regn. Nå er det igjen klinkis på veien vår. Så på med broddene, ønsker ikke brekte bein nå rett før jul.



Her kommer mitt hjertesukk: Vi har det så godt, vi har alt vi trenger her i et av verdens rikeste land. Og så syter vi over mangel på smør!!!! Dette har vært en stor vits synes jeg og det er ikke rart at verden ler av oss. Og bare for å nevne det: jeg bryr meg ikke om smørmangelen, jeg bruker ikke meierismør, selv ikke i julebaksten. Det jeg synes er så trist i denne saken er fokuset. Se heller lenger enn din egen nesetipp, det er mange som faktisk mangler mer enn smør i verden, de mangler også brødet til å ha smør på. Det er mange som sulter ute i verden og så syter vi her i Norge over at det ikke er meierismør i butikkhyllene!! Vi burde skamme oss! Da er det bra at noen gjør noe med det. Ta gjerne en titt inn på bloggen til Irene og støtt gjerne denne aksjonen. La fokuset heller være på det som er viktig, ikke bare nå i julen men hele året, å dele av vår overflod med de som ikke har noe. 

Ha en god dag videre så sees vi i morgen.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...