torsdag 15. desember 2011

15. desember: storm, kuling, storm, kuling...




Vi har hatt så mye uvær i desember, det har vekslet mellom kuling og storm hele måneden. I går var det stormflo igjen og her ser dere hvor høy floen var på det høyeste midt på dagen. Det er ikke mye klaring mellom brygga og sjøen her, normalt er det rundt 1,5 meter ned te sjøen. Godt at vi har flyttet båten til et tryggere sted. Bølgene slo over brygga og fjølene på framsiden av brygga er begynt å løsne. Jeg våget ikke å gå helt utpå kanten å gjøre noe med det siden bølgene slo over. Det er glatt og jeg var alene hjemme, så det hadde gått mange timer før jeg hadde blitt savnet (å skrekk og gru!!) Steinar fikk skrudd de på igjen i går kveld så nå skal det holde en stund håper jeg.


Det var ikke så godt å komme inn i naustet i går, sjøen var så høy at det var umulig å komme seg til framsiden uten å bli våt. Siden dette står på nordsiden er det i le av vinden så det er ingen bølger som slår inn her. Det er godt gummibåten henger under taket ellers så hadde det ikke vært sikkert hvor den hadde tatt veien hen. Nei nå er jeg veldig lei av hele vinden og alt regnet.

Jeg har tenkt meg over fjorden i dag på julebesøk, får håpe ferja går som normalt. I går gikk den til Mekjarvik hele dagen og den gikk bare annen hver time. Satse på at det er bedre i dag og at ferja går inn til Mortavika. Det kan bli en "ruskete" tur over fjorden. Jeg reiste i helgen som var og det var mye bølger, kjente det godt. Sees i morgen (hvis jeg ikke er grønn i fjeset av sjøsyke da:))

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...