onsdag 7. mars 2012

På bytur


Det er ikke ofte jeg er i byen en hel dag. Men sist uke hadde Synnøve vinterferie, jeg skulle til fysioterapeuten om morgenen, da ble det å rusle rundt i byen etterpå sammen med Synnøve. Koselig å gå igjennom Haraldsgata når været er sånn noenlunde og vinden er minimal. Synnøve kom over diverse tilbud så hun fikk kjøpt seg både det ene og det andre som hun trengte. Jeg hadde selvfølgelig handlet meg noen klær uka før som IKKE var på tilbud. Synnøve har en egen evne til alltid komme over klær og sko til sterkt reduserte priser.

Et eksempel på det er fra sommeren for 1 1/2 år siden. Det var en lørdag jeg sendte henne til Amanda-senteret for å kjøpe noe for meg. Etter en stund ringte hun og spurte om å få låne 200 kr fra lommeboken min. Selvfølgelig fikk hun det. Hun var kommet over et posesalg på en av klesbutikkene, fyll oppi så mye du får plass til i posen til 200 kr. Og det gjorde hun, ikke mindre en 16 plagg klarte hun å få oppi posen. Da var hun vel unt de 200 kronene.

Jeg måtte jo bare ha noe hos Scrappekjelleren, greit å fylle opp papirlageret litt:). En tur på Søstrene Grene hadde vi også. Lunch hadde vi på Naturbakst, der er det så god mat:) Når vi satt og koste oss der kom det bort en dame som spanderte marsipankake på alle gjestene. Hun og mannen hadde nemlig overtatt bakeriet denne dagen. Det sa vi selvsagt ikke nei til, Så da ble det marsipankake på oss til dessert. Dagen ble avsluttet på Amanda-senteret med middag der før vi dro hjem. Da var jeg så vond i ryggen og beina at det ble sofaen resten av kvelden. Men det var verdt det. Hadde en flott dag med shopping og kafèkos.

Var hos fysioterapeuten igjen i dag, det går stadig fremover, sakte men sikkert. I dag var det ikke noe særlig å rusle i byen etterpå, det var storm og regn, til tider sludd, så noen rusletur i byen var ikke aktuelt. Det ble en tur til Raglamyr istedet. Ser ut til at vinden har løyet en del nå, men det regner stadig. Blir bedre etterhvert sier værmeldingen.

Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...