onsdag 16. mars 2011

Har våren kommet for å bli nå?

Endelig ser det ut som våren e kommen. Nå e det 8 plussgrader ute og sola skinner. Rett og slett vårlig. Energien e på vei tebake og eg har kommet igang igjen med skrivingen.Så får me håpa yr tar feil igjen når de melde på snø te helga.


 Fuglane synge i trærne, de høres rett og slett våryre ut. Mon tru om det e nåken som snart vil flytta inn i fuglakassane som henge ute i hagen. Det va godt å få henga sengklærne ute på snora i dag, det blåse litt så eg rekne med at de tørke ute i dag så eg kan legga de rett på senga igjen te kvelden. Det e så herlig å kunne legge seg i sengklær som har hengt ute på klesnora.


I går kom eg meg endelig ut på tur, kjente det va godt å komma seg litt ut. Trøttheten eg har kjent de siste dagane e vekke og eg kjenne energien e på¨vei tebake igjen. Eg såg at gåsungane e begynt å springa ut så nå må nå våren ha kommet for å bli. Sko det komma nåken snøbøyer te helga ligge nok ikkje snøen så lenge vil eg tru. Men mars kan være lunefull så me kan vel egentlig venta litt av kvart på værfronten.

Skjæra prøve seg på å bygga reir i treet rett utforbi her men det fekk Steinar sett ein stoppar for. Skjærereir rett utforbi terrassen e ikkje aktuelt!! De bråke nåke skrekkelig når ungane e klekt ut og så grise de på terrassen, nei fy a meg, de får bygga reir i skogen. I fjor prøvde de seg og på et tre rett utforbi her. Kvar gong de va begynt på reiret reiv Steinar det ned. De prøvde seg på å bygga høgare og høgare i treet. Te slutt gav de opp og fløy øve te svigerforeldrene mine sin hage og bygde der. Detta har de tydeligvis glømt siden de prøve seg igjen i år. De lære nok i år og, men det ser ut som de må læra på den hare måten.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...