mandag 13. september 2010

Morgenstund har gull i munn

Det e et godt ordtak synes eg. I dag morges når eg såg ut av vinduet va det morgentåke utøve fjorden, et flott syn. Eg gjekk ikkje ut før tåka va forsvunnet, men tok med meg fotoapparatet og gjekk ned te sjøen.  Det va heilt stillt rundt meg, ikkje et vindpust og ikkje nåke bråk, bare stillhet. Tåka hadde lagt igjen dugg på planter og gras, når eg gjekk gjennom graset blei det spor i duggen etter føttene mine. Ein flott morgen. Eg fant også litt blåbær på vei ned mot sjøen. Tenkte eg sko klara å plukka nok te dessert i dag men eg fant ikkje så møkje, bare litt som eg åt sjøl. E nok litt seint for blåbær nå.

Det e meldt regn og vind utøve dagen så det va godt å komma seg ut mens det enda va sol og heilt stille. Når eg va på vei inn igjen begynte det så vidt å blåsa litt og skyene komme litt etter litt så det e vel ikkje så lenge te det regner igjen. Eg hadde iallefall ein flott time ute mens det va så fint og stillt:) Her e nåken av bildene eg tok i dag morges der eg har prøvd å fange morgenduggen og morgenstillheten.













Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...