tirsdag 29. november 2011

Ja, det e liv i meg ennå


Det har vært litt stillt her ei stund, har rett og slett ikkje prioritert bloggen. Men nå ska det bli bedre, for nå e eg nesten ferdig med oppgaven min, bare finpussen igjen. Så nå har eg tid te alt det eg har lyst te og ikkje bare te det eg må:)

Det har vært møkje vær her i helga. Kuling og storm, og oppi alt været har me feira mor og far sine 75 årsdagar + tenning av juletreet på soknehuset og feiring av 7 årsdag til ei eg e tante te. Synnøve sko ta bussen te Stavanger på søndag men itte å ha sittet i bussen i 1 1/2 time å venta på ferja i Arsvågen blei ferja innstilt. Det va rett og slett ikkje mulig å komma seg te Stavanger så me henta henne him igjen. Ferjene begynte å gå igjen utpå kvelden men då kunne hu lika godt venta te mandag morgen med å reisa ned igjen.

Itte gudstenesten va det tenninga av juletreet på soknehuset og det blei ei luftig affære, men grana blei tennt og me fekk nåken rundar rundt treet i vinden. Det blei servert gløgg og grillen blei tennt, så me grilla medbrakte pølser. Det holdt med å grilla ei pølse te kvar så blei resten steikt på panna hima på kjøkkenet. Det va godt å komma i hus igjen.

I dag har eg bakt pepperkakehuset, det ska limast i samen i kveld. Greit å være flerne når det ska limast i samen for huset e ganske stort og det e greit med flerne hender som kan holda delen samen. Det e ein tradisjon her i heimen å laga pepperkakehus i begynnelsen av advent. Så står det å sprer god lukt i huset heile adventstia. Bilde av det ferdige huset komme ittekvart.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...