tirsdag 11. mai 2010

Russ 84

I dessa russetider e det kjekt bå sjå tebake på mi eiga russetid. Eg va russ i 1984 på Skeisvang videregående skole. Me hadde heil kjeledress som russedress og alle hadde samme dress. I dag kan kvar russ velge mellom flerne sorter russeklær.

Me hadde bare russelue og russedress, nå kan en kjøpe allslags klær med russelogo på. Me skreiv med stofftusj på dressen og sydde på 3 måker siden me hørte te på ein Haugesundskule. I dag kan de bestille forskjellige strykemerker og bokstaver te russebuksa, og de tegner og maler diverse på den. Russekortene våre va like , me skreiv navn, adresse, et ordtak og leverte inn bilde som blei trykket på. I dag designer de sitt eget kort så kortene ser heilt forskjellige ut sjøl på samme skule og samme klasse.

Ja møkje har forandra seg på desse åra som e gått siden eg va russ. Det va kjekt å sjå igjen bilde av meg sjøl i russedressen min.

Sånn såg eg ut i russeutstyret mitt.

Detta bildet fant eg hima hos mor og far, det e eg i russeutstyr og Birgitte i korpsuniform og Tussi i fremst. Går ut i fra at detta bildet e tatt 17. mai 1984

Russekortet mitt:)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...