fredag 19. mars 2010

Det spirer og gror i vinduskarmen!

Nå e våren endelig rett rundt hjørnet, dei siste dagane har det regna og blåst, og gradestokken har vist 6-7 plussgrader. Snøen har minka betraktelig, nå e det meir gras å sjå enn snø på marka utforbi:) Det e akkurat 3 månar siden snøen kom i dag, den kom natta te 19. desember. Såg grønne skudd på syrintreet her ein dag, godt å sjå at det igjen begynne å spire ute.

Mens me vente på at våren ska komma for fullt e det gledelig å observera at ein av Amaryllus løkane mine komme med knopp. Fekk dei som avleggarar av søster mi Turid for 3-4 år si. Har tidligare bare kommet med blader, men denne veka stakk det opp ein blomsterknopp, endelig!!! Så nå ser det ut som det blir Amaryllus i vinduskarmen te påske:)

2 kommentarer:

Maria sa...

Eg står opp med et smil om munnen om dagane når eg ser at snøen forsvinne å graset komme fram :-) endelig e våren her!
Det e så fint med amaryllus, du må legga ut bilde når an springe heilt ut :-)

Elise sa...

Det ska eg gjera, eg like og veldig godt Amaryllus. Nå e det skikkelig vårstemning ute og det e godt itte ein så lange vinter:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...