fredag 20. november 2009

Julemesse

Me er nå midt inne i tiden for julemesser. På soknehuset har Norges Misjonsselskap julemesse 3. lørdag i november, i år blir dette 21. november.

Kvart år er me ein gjeng med damer som samles for å bake pepperkakefjes til julemessa på soknehuset. Desse pleier å være svært populære blandt ungene. Me lagde 138 slike pepperkakefjes i går kveld. Her er ett lite innblikk fra baksten dette året.


Ferdig resultat.


Birgitte stikker ut fjes og Jorunn Synnøve kjevler deigen.


Eg kjevler også deigen.


Solfrid tar ut første brett fra steikeovnen.


Desse ser flotte ut, må kjøles litt ned så er de klare til å pyntes.


Eg har melisglasur på og


Margot pynter med NonStopp

 Eg har også laget nåken engler som skal selges på denne julemessa. Har hekla nåken fra ei oppskrift i et juleblad og de andre har eg dikta sjøl. Eg har brukt ein gammel blondekrage, eggekartong, trekuler og fjær.


Hekla engel


Min engel som eg har laga mønster til sjøl:)

2 kommentarer:

Maria sa...

Du e så kreative tante! :) den nederste engelen va jo heilt skjønn!

Elise sa...

Takk for det Maria:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...